Varsel om boganmeldelsen

Har startet på en boganmeldelse af Ayn Rand "Atlas Shrugged" - "og Verden Skælvede" - i dansk version.
Det er et stor bog - både i bogstavelig og overført betydning, så det er ikke nemt at finde den røde tråd for anmeldelsen - dog det er vigtig at få det gjort. Ayn Rand virker langt fra altid som et sympatisk person, det er også dete hun pointerer om hendes helte. Deres omgivelser fordømmer dem også tit og ofte på grund af deres manglende empati og følelser. Det er svært at finde den type mennesker i virkeligheden, dog vil det mange, der vil kunne genkende nogle af deres træk i sig med forbavselse og taknemlighed over for at det er NETOP denne type meneske blev skildret.
Jeg glæder mig meget til selve processen og til de udfordringer, som jg vil sikkert møde undervejs. Jeg glæder mig til det, fordi det handler ikke længere om min personlig sympati eller mangel for det samme. Det handler ikke om min personlig enighed med hensyn til alle hendes synspunkter, det handler mere om et klassiker, der med sin egen livs erfaringer har fortjent retten til at skrive det hun skriver. Det handler også om det grusomme virkelighed, som hun har oplevet personlig og beskriver i sin anden bog - "Vi der lever" og som hun kan se roder til i den virkelighed hun lever. Som VI kan komme til at genkende.
Ikke mindre interessant hendes romantiserede og næsten umenneskelig forhold til kærlighed, der på samme tid fordomsfri, lidenskabelig, kropslig platonisk og umulig.

nye artikler
Syre
Copenhagen Psych Fest leverede toppræstationer i øst og vest, nord og syd. Hele Staden blev omdannet til et hvepsebo af livsfarlig og livsbekræfigende lyd. Vi tog en tur i kanen. Here it goes:

læs mere

Ode til Enghave Station
Ode til Enghave Station - Nu er den død, Enghave Station, og med den en epoke.

læs mere

Everybody comes to Rick's
I hjertet af den ungarske hovedstad Budapest, lige ud til vandet, er at finde en museum-café. Mere usædvanlig er dens ejer, der også bestyrer tre restauranter, alle indenfor 100 meter af caféen. På sin vis er denne privat ...

læs mere

Event kalender
« Juni 2017